Łódź to jedno z najbardziej kultowych przemysłowych miast w całej Polsce. W ostatnich latach prężnie się modernizuje i stwarza odpowiednie warunki do rozwoju małych i średnich firm. Przeniesienie biznesu online zintensyfikowało się w związku z pandemią COVID-19, ale tym samym wzrosła liczba konkurencji. Jak obecnie wygląda pozycjonowanie Łódź? I dlaczego powinieneś sięgnąć po optymalizację SEO?
Wstęp do SEO
Z pewnością wielokrotnie słyszałeś hasła „optymalizacja” i „pozycjonowanie”. Czas rozwiać wszelkie wątpliwości. SEO, czyli Search Engine Optimization, to działania mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym celu konieczne jest zrozumienie, jak działają algorytmy wyszukiwarek i na co zwracają uwagę, aby móc plasować stronę na wysokiej pozycji rankingowej.
SEM, czyli Search Engine Marketing
Wiele osób stosuje zamiennie oba te pojęcia, jednak jest to błąd. Spieszymy z wyjaśnieniem, iż działania SEM nakierowane są na płatne strategie marketingowe, takie jak reklamy PPC, strony docelowe oraz artykuły sponsorowane. Jest to pojęcie znacznie szersze, jedynie wykorzystujące elementy SEO.
Pozycjonowanie Łódź – czy w ogóle potrzebuję SEO?
Łódź jest trzecim największym miastem w Polsce, które posiada prawie 700 tysięcy mieszkańców, nie licząc przyjezdnych studentów czy turystów. Jeśli zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów, to tak – potrzebujesz SEO. Lokalne strategie optymalizacyjne pozwolą na:
- wpisanie się na stałe w tkankę miejską,
- poprawienie przychodów,
- uzyskanie wizerunku autorytetu i zyskanie rozpoznawalności,
- lepszą komunikację z klientami,
- rozwój biznesu.
Statystyki lokalnego SEO
Pozycjonowanie w konkretnym mieście skupia się przede wszystkim na lokalach usługowych: gastronomicznych, kulturalnych, rozrywkowych, medycznych oraz małych biznesów, takich jak piekarnie, kawiarnie, cukiernie, fryzjerstwo. Każde z tych miejsc odwiedzamy w poszukiwaniu jak najwyższych usług. Czy wiesz, że:
- 46% wyszukiwań całej sieci dotyczy lokalnych firm,
- 86% użytkowników korzysta z Map Google, czym przyczyniają się do wzrostu liczby wyszukiwań typu „blisko mnie”,
- około 80% lokalnych zapytań jest konwertowanych,
- ponad 70% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów offline,
- połowa użytkowników odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od momentu wyszukiwania.
Podsumowanie
Wiesz już, czym jest SEO i jakie korzyści z niego płyną. Współcześnie marketing online jest jedną z podstaw handlu, a tradycyjne kanały dystrybucji okazują się niewystarczające. Sięgnij więc do pozycjonowania firm z Łodzi za pomocą technicznego SEO on-page i off-page, a następnie zaznacz swoje miejsce w sieci na stałe!