agencja SEO

Pozycjonowanie Łódź – czym jest SEO i dlaczego go potrzebujesz?

Łódź to jedno z najbardziej kultowych przemysłowych miast w całej Polsce. W ostatnich latach prężnie się modernizuje i stwarza odpowiednie warunki do rozwoju małych i średnich firm. Przeniesienie biznesu online zintensyfikowało się w związku z pandemią COVID-19, ale tym samym wzrosła liczba konkurencji. Jak obecnie wygląda pozycjonowanie Łódź? I dlaczego powinieneś sięgnąć po optymalizację SEO?

Wstęp do SEO

Z pewnością wielokrotnie słyszałeś hasła „optymalizacja” i „pozycjonowanie”. Czas rozwiać wszelkie wątpliwości. SEO, czyli Search Engine Optimization, to działania mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym celu konieczne jest zrozumienie, jak działają algorytmy wyszukiwarek i na co zwracają uwagę, aby móc plasować stronę na wysokiej pozycji rankingowej.

SEM, czyli Search Engine Marketing

Wiele osób stosuje zamiennie oba te pojęcia, jednak jest to błąd. Spieszymy z wyjaśnieniem, iż działania SEM nakierowane są na płatne strategie marketingowe, takie jak reklamy PPC, strony docelowe oraz artykuły sponsorowane. Jest to pojęcie znacznie szersze, jedynie wykorzystujące elementy SEO.

Pozycjonowanie Łódź – czy w ogóle potrzebuję SEO? 

Łódź jest trzecim największym miastem w Polsce, które posiada prawie 700 tysięcy mieszkańców, nie licząc przyjezdnych studentów czy turystów. Jeśli zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów, to tak – potrzebujesz SEO. Lokalne strategie optymalizacyjne pozwolą na:

 

  • wpisanie się na stałe w tkankę miejską,
  • poprawienie przychodów,
  • uzyskanie wizerunku autorytetu i zyskanie rozpoznawalności,
  • lepszą komunikację z klientami,
  • rozwój biznesu.

Statystyki lokalnego SEO

Pozycjonowanie w konkretnym mieście skupia się przede wszystkim na lokalach usługowych: gastronomicznych, kulturalnych, rozrywkowych, medycznych oraz małych biznesów, takich jak piekarnie, kawiarnie, cukiernie, fryzjerstwo. Każde z tych miejsc odwiedzamy w poszukiwaniu jak najwyższych usług. Czy wiesz, że:

 

  •  46% wyszukiwań całej sieci dotyczy lokalnych firm,
  • 86% użytkowników korzysta z Map Google, czym przyczyniają się do wzrostu liczby wyszukiwań typu „blisko mnie”,
  • około 80% lokalnych zapytań jest konwertowanych,
  • ponad 70% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów offline,
  • połowa użytkowników odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od momentu wyszukiwania.

Podsumowanie

Wiesz już, czym jest SEO i jakie korzyści z niego płyną. Współcześnie marketing online jest jedną z podstaw handlu, a tradycyjne kanały dystrybucji okazują się niewystarczające. Sięgnij więc do pozycjonowania firm z Łodzi za pomocą technicznego SEO on-page i off-page, a następnie zaznacz swoje miejsce w sieci na stałe!