agencja SEO

Magia zakupów online. Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów Magento?

W sieci istnieje wiele platform sprzedażowych, które mają za zadanie usprawnić handel wirtualny. Jeśli chcesz zacząć prowadzić swój sklep internetowych pierwszym krokiem jest wybór tej odpowiedniej. Jest to szczególnie ważny moment, ponieważ późniejsza zmiana może okazać się naprawdę problematyczna, a niekiedy niemożliwa. Drugą najważniejszą platformą, zaraz po WordPressie, w Polsce jest Magento. Warto dowiedzieć się o niej nieco więcej. Dodatkowo należy ocenić pozycjonowanie sklepów Magento pod kątem SEO. 

Czym jest platforma Magento?

Jest to oprogramowanie, które stworzyło w pełni kompatybilną platformę sprzedażową, dzięki czemu jest jedną z najpopularniejszych w świecie e-commerce. Posiada ono wszystko, czego potrzebujesz do sprawnego prowadzenia biznesu i komunikacji z potencjalnymi klientami

Dla kogo jest to dobre rozwiązanie?

Przede wszystkim dla średnich i dużych firm, którym zależy również na prowadzeniu sprzedaży hurtowej w modelu B2B. Model ten pozwala na rozwój firmy, a wiele innych platform nie udostępnia takiej możliwości. 

Jakie usługi oferuje?

Zalety Magento

 

  • wielu funkcji (również z poziomu wersji darmowej), takich jak dostęp do analiz, raportów, zarządzania produktami,
  • dostęp do dedykowanego forum,
  • większe możliwości rozwoju,
  • wdrożenie opcji multistore,
  • oprogramowanie przyjazne dla SEO,
  • nieograniczony dostęp do kodu.

Wady Magento

 

  • długotrwała konfiguracja e-commerce,
  • wymaga wydajnego serwera,
  • w niektórych przypadkach przydatna jest wiedza programistyczna,
  • wdrażanie nowych funkcji wymaga pomocy specjalisty.

Optymalizacja w pigułce

Pozycjonowanie sklepów Magneto jest wyjątkowo przyjemne, dzięki intuicyjnemu panelowi administratora. To szczególnie ważne dla osób, które nie posiadają jeszcze specjalistycznej wiedzy w tym zakresie. Warto więc wesprzeć swoje działania w sieci. Czego w takim razie możemy się spodziewać? 

 

  • Znaczniki meta mogą zostać ustawione pod kątem globalnym, dzięki czemu zaoszczędzimy czas oraz zwiększymy swój zasięg;
  • Indywidualna optymalizacja słów kluczowych pozwoli na lepsze dopasowanie zawartości strony do zapytań potencjalnych klientów;
  • Menu okruszkowe wesprze linkowanie wewnętrzne oraz wpłynie pozytywnie na UX,
  • Integracja z social mediami poprawi widoczność w sieci i wpłynie na linki przychodzące;
  • Linki kanoniczne i gotowe skrypty pozwolą w łatwy sposób rozwiązać problem zduplikowanego contentu;
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych wpłynie na proces indeksowania oraz prędkość ładowania witryny, a także poprawę konwersji i zwiększenie zysków.

 

Pozycjonowanie sklepów Magento potrzebuje spersonalizowanej strategii marketingowo-promocyjnej. Każda Twoja decyzja musi zostać poprzedzona dogłębnym researchem oraz analizą potrzeb konsumentów, tylko wtedy możesz liczyć na długotrwałe efekty pracy.