Jesteś właścicielem witryny internetowej i nie do końca wiesz, jak wykorzystać jej możliwości? Stawiasz na innowacyjny content, jednak nie widzisz znacznej poprawy ekspozycji Twojej strony internetowej w rankingu wyszukiwania? Audyt SEO pomoże Ci uporać się z tymi trudnościami!
Jeżeli pragniesz dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, postaw na google merchant. Reklama produktowa, o której więcej dowiesz się na stronie: https://adsright.pl/google-merchant/, być może okaże się nieocenionym wsparciem w rozwoju Twojej marki.
Audyt – o co chodzi?
Jest to określenie na niezależną ocenę ekspercką danej organizacji, systemu, procesu, produktu, a w naszym przypadku strony internetowej. Ważne w tym kontekście są wewnętrzne przepisy oraz cele danego podmiotu. Audyt SEO ma za zadanie wskazać na wczesnym etapie różnego rodzaju nieprawidłowości, które należy poprawić, aby przywrócić efektywność.
Rodzaje
- audyt manualny – są to działania wykonywane przez eksperta w sposób ręczny, to najbardziej czasochłonny proces, jednak cechuje go wysoka szczegółowość,
- audyt automatyczny – w tym przypadku posługujemy się narzędziami, które samodzielnie sprawdzają parametry techniczne strony, brakuje w nim jednak interpretacji wyników,
- audyt manualno-automatyczny – połączenie dwóch wcześniejszych metod, które razem dają pełny obraz.
Rodzaje ze względu na zapotrzebowanie
W tym przypadku możemy wymienić audyt SEO on-site i off-site, audyt techniczny, ocenę podstawowych wskaźników internetowych Core Web Vitals, audyt słów kluczowych, konkurencji, contentu czy renderowania JavaScript. Mówiąc wprost, są to mniejsze audyty skupiające się na poszczególnych elementach, z których składa się witryna internetowa. Tak więc nie zawsze audyt musi być działaniem holistycznym.
Na czym polega audyt strony pod kątem SEO?
SEO, czyli Search Engine Marketing, to działania polegające na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Z tego względu audyt opiera się na wdrożeniu ulepszeń, które zaowocują wysoką pozycją rankingową. Wykrywa on błędy na stronie w sposób kompleksowy. Nie rozwiązuje problemów, jednak tworzy listę zadań do zrobienia, aby spełnić wymagania robotów wyszukiwarek oraz potrzeby użytkowników.
Narzędzia pomocne w trakcie audytu
Działając na polu optymalizacji i pozycjonowania, z pewnością wiesz, że do dyspozycji masz darmowe oraz płatne narzędzia zajmujące się poszczególnymi elementami technicznego SEO i czynnikami rankingowymi, ale również takie, które oceniają ogólną jakość witryny. Warto więc skorzystać z Google Search Console, Google Analytics, Microsoft Excel, PageSpeed Insight, Ahrefs, Senuto, Semstorm, Screaming Frog.
Google Merchant – jak działa reklama produktowa?
Potencjał google merchant koncentruje się na formie dotarcia do przyszłego klienta za pomocą promocji w sieci. Wyróżniają ją poszczególne elementy, takie jak zdjęcie produktu, krótki opis oraz cena. To najważniejsze cechy, na które zwraca uwagę konsument, poszukujący konkretnej oferty zakupowej.
Z pomocą google merchant możesz podnieść swoje wyniki sprzedażowe i zwiększyć rozpoznawalność marki w sieci. Reklama produktowa to system, który skrupulatnie analizuje wyszukiwania internautów i wskazuje im, co mogą nabyć już w momencie przebywania na jednej z pierwszych wyszukiwanych witryn internetowych.
To, co musisz jedynie zrobić to założyć konto na Google Ads i Google Merchantcenter. Wskazane narzędzia pomogą Ci dotrzeć do zdefiniowanej uprzednio grupy docelowej.
Ciężka praca się opłaca
Dzięki naszemu artykułowi, wiesz już czym jest audyt oraz google merchant. Teraz od Ciebie zależy, jak wykorzystasz zdobytą wiedzę w praktyczne rozwijanie strony sklepu internetowego. Pamiętaj, że najważniejsi są użytkownicy zainteresowani Twoją ofertą zakupową. Skoncentruj się na dotarciu z przekazem do jak najliczniejszego grona konsumentów i ciesz się wynikami sprzedażowymi!